Dienst informatica

computerkabels (grote weergave)

De systeembeheerder is verantwoordelijk voor de verschillende aspecten van informatica- en communicatietechnologie binnen het bestuur.

De belangrijkste taken

  • Zorgen dat de gemeentelijke diensten beschikken over de nodige hard- en software en verbruiksmaterialen.
  • Opmaken van bestekken, vergelijken van offertes en opvolgen van de facturering in verband met informatica.
  • Beheer en de beveiliging van de verschillende servers en van het netwerk.
  • Beheer van pc's, thin clients, printers en digitale kopieertoestellen.
  • Behandelen van problemen in geval van uitval, storing, hapering,... van de hard- en software.
  • Centraliseren en behandelen van problemen met betrekking tot het gebruik van de diverse applicaties.
  • De dagelijkse back-up van gegevens.
  • Beheer van e-mailverkeer, internettoegang en virusbestrijding.
  • De helpdesk verzorgen en de gebruikers ondersteuning en feedback verlenen.
  • In nauw overleg staan met de verschillende softwarefirma's voor installaties en updates van hun programma's.
  • Opvolgen van nieuwe technologieën.

Praktisch

Dienst informatica

Gemeentebestuur Alken
Hoogdorpsstraat 38
3570 Alken


Tel.011 59 06 87
Fax011 59 99 88
E-mail Visitekaartje Medewerkers

Openingsuren

Maandag 9-12u.
Dinsdag 9-12u.
Woensdag 9-12u.
15-17u.
17.30-19.30u.
Donderdag 9-12u.
Vrijdag 9-12u.

Sluitingsdagen
Openingsuren alle diensten

LCP