Dienst informatica

De systeembeheerder is verantwoordelijk voor de verschillende aspecten van informatica- en communicatietechnologie binnen het bestuur.
De belangrijkste taken
- Zorgen dat de gemeentelijke diensten beschikken over de nodige hard- en software en verbruiksmaterialen.
- Opmaken van bestekken, vergelijken van offertes en opvolgen van de facturering in verband met informatica.
- Beheer en de beveiliging van de verschillende servers en van het netwerk.
- Beheer van pc's, thin clients, printers en digitale kopieertoestellen.
- Behandelen van problemen in geval van uitval, storing, hapering,... van de hard- en software.
- Centraliseren en behandelen van problemen met betrekking tot het gebruik van de diverse applicaties.
- De dagelijkse back-up van gegevens.
- Beheer van e-mailverkeer, internettoegang en virusbestrijding.
- De helpdesk verzorgen en de gebruikers ondersteuning en feedback verlenen.
- In nauw overleg staan met de verschillende softwarefirma's voor installaties en updates van hun programma's.
- Opvolgen van nieuwe technologieën.
Praktisch
Dienst informatica
Gemeentebestuur Alken
Hoogdorpsstraat 38
3570 Alken
Tel.011 59 06 87
Fax011 59 99 88
E-mail
Visitekaartje
Medewerkers